Re: Padl dysk...

Autor: Radosław Sokół (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sat 15 May 2004 - 17:43:07 MET DST

Wojtek wrote:
> Oczywiście, mam w domu instalację różnicowo-prądową, która jak wiadomo
> jest niezwykle wrażliwa na wszelkie zwarcia i przepięcia

Wyłącznik różnicowo-prądowy nie powinien być na to czuły.
Jeśli instalacja i urządzenia są sprawne, nie powinien
reagować na silne zmienne obciążenia. U mnie wyłącznik
20 mA "leci" przy niesprawnym obwodzie (ostatnio z tym
walczyłem...) ale nigdy nie wyleciał przy włączaniu
urządzeń. W końcu on mierzy prąd na fazie i zerze, a nie
napięcie.

> Niech Ci będzie, ale skoro wywaliło bezoieczniki to zwarcie było, a skoro
> zwarcie było to pierwszy powinien pójść 10A z listwy, a nie powinno
> wywalić 16A w skrzynce z bezpiecznikami, nieprawdaż...

Może wcale nie było zwarcia w komputerze, a bezpieczniki
poleciały z powodu chwilowego znaczącego wzrostu sumarycznego
prądu we wszystkich obwodach mieszkania. W końcu przy napięciu
rzędu kilku tysięcy woltów nawet dość spore rezystancje puszczają
całkiem spory prąd -- ciekaw jestem, czy np. kilkanaście zasi-
laczy transformatorowych włączonych do sieci elektrycznej może
przy takim wzroście wywołać tak duży prąd. Liczyć się mogą też
np. włączone w tym czasie grzałki (czajnik, żelazko, podgrzewacz
wody). Na koniec może się też okazać, że bezpiecznik główny jest
znacznie "szybszy" od tego w listwie (nieautomatycznego).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |