Re: Padl dysk...

Autor: Wojtek (w_juzoANTYSPAM_at_wp.pl)
Data: Sat 15 May 2004 - 16:57:45 MET DST

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> 1) Czy przewód ochronny był doprowadzony do gniazda i prawid-
> łowo podłączony (wyzerowany lub podłączony do jakiegoś
> nadrzędnego, pewnego zabezpieczenia)?

Oczywiście, mam w domu instalację różnicowo-prądową, która jak wiadomo
jest niezwykle wrażliwa na wszelkie zwarcia i przepięcia (włączenie
mikrofali, gdy oprócz niej idze telewizor i kilka innych odbiorników el.
powoduje wybicie korków :). Koło domu wije się kawał płaskownika (zwanego
bednarką), do którego to podłączone jest uzeiemienie.

> 2) Bezpieczników w to nie mieszaj, one zabezpieczają mieszkanie
> przed pożarem w wyniku zwarcia w chronionym urządzeniu i w
> żaden sposób nie chronią przed przepięciami w sieci energe-
> tycznej.

Niech Ci będzie, ale skoro wywaliło bezoieczniki to zwarcie było, a skoro
zwarcie było to pierwszy powinien pójść 10A z listwy, a nie powinno
wywalić 16A w skrzynce z bezpiecznikami, nieprawdaż...

Pozdr!

--
Juzo << w_juzoWYTNIJ_at_wp.pl >>
A2000 XP 0,18 | Epox 8RDA3G | 2x256 DDR (333)|