Re: Czary - Komp sie wiesza

Autor: .: Grzegorz (ramones_at_op.pl)
Data: Sat 15 May 2004 - 15:17:50 MET DST

> Też to brałem pod uwagę, ale komp jak już odpali to działa bez
problemów.
> W przypadku kondensatorów raczej tak by nie było.

No to Ci powiem jak to było. Problem trwał dobrych kilka miesięcy, ze 4
co najmniej.
Zaczęło się od tego, że komputer wieszał się bez powodu w najmniej
oczekiwanych momentach. ale tak na amen - myszka stała, tylko reset.
Podejrzewałem już wszystko.
Potem wieszania zaczęły pojawiac się na ekranie startowym komputera,
czasem w samym biosie !
Mówię sobie co jest nie tak. Ale nic, szukam dalej.
Kolejyn etap to problemyz odpaleniem komputera. Ekran się nie wzbudzał,
płyta nie pikała. Raz retes na obudowie i już dalej wszystko ok. Nawet
przestał się wieszać w czasie pracy.
Potem znowu problemy z uruchomieniem, nawrt kilka resetów trzeba było
robić. a, ąz przyszełd czas, że już nic nie pomogło. Obejrzałem płytkę i
zobaczyłem, ze jeden z kondensdatorków jest lekko wybrzuszony. Miałem
problemy z nabyciem ,ale wreszcie udało mi się kupić 3300uF 6,3V za 2 zł
/szt i wymieniłem ten podejhrzany. Wszelkie problemy zniknęły.
Wniosek z awarii: wada fabryczna kondensatorka (problem nie wróci) albo
uzkodzony regulator napięcia obsługujący kondensator (problem będzie
wracał).

Pozdr.
Grzegorz