Re: Problem z dyskiem

Autor: Jacek Ł. (jdlolokWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 14 May 2004 - 15:51:32 MET DST

> Mam następujący problem: moim rodzicom padł dysk, a właściwie partycja.
> Nie dawno zainstalowali sobie modem, co by z dobrodziejstw internetu
> korzystać. Mieli tam zainstalowany WinXP, partycja NTFS. Teraz, jak włącza
> się komputer, to pokazuje się ekran startowy WinXP a następnie bsod. I
> koniec. Próbowałem reinstalować system, z nadzieją, że to coś pomoże, ale
> instalator nie rozpoznaje typu partycji.

IMO nie koniecznie to musi byc pad dysku ale zakladajac ze tak jest to:
jak mozesz podlacz dysk do innego kompa (z 2k/xp/2k3) jako slave i zobacz co
jest na partycji. Jak sa dane to je skopiuj i juz.
Jezeli nie masz mozliwosci podlaczyc do drugiego kompa to uzyj partiton magic,
partition experta, wybootuj kompa z dyskietki (plyty) startowej ktoregos z
tych programow zobacz jakie masz partycje i ile masz miejsca, zrob sobie nowa
partycje na poczatku dysku (tamtych nie kasuj ale przesun i ukryj(to na wypadek
gdyby byl wirus)) zainstaluj system, odzyskaj dane.
jak partycji nie ma to uzyj programu np Get data back for NTFS (dysk musi byc
podlaczony do innego sprawnego kompa).Aletrnatywny moze byc programit easy
recovery pro.

uff.... chyba zgrubsza wszystko

Pzdr
Jac