Re: jaki HDD

Autor: eXEnsior (anty_spam_cyberon3_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 16:33:08 MET DST

Grupowicz
Corvin napisał(a):

> Tu pytanie skierowane do Power userów, serwisantów itd.
> Chce kupić nowy hd, mam w tej chwili Barracudę IV 80 GB,
> podłączoną pod standardowy kontroler na płycie (i845E).
> Od blisko 13 lat siedzę na Seagate (były już 2 trupy)
> kilka się sprzedało albo dało młodszemu bratu do zabawy (jak był
> stosunkowo młody ;-) ).
> Brat pół roku temu kupił sobie SG 7200 80MB 2MB cache i nie
> narzeka. Chodzi głośniej od mojego dysku, ale jest szybsze.
> Na płycie mam też dodatkowy kontroler PATA 133 firmy Promise,
> jest w tej chwili nie wykorzystywany poza okazjami, że ktoś
> [...]

ja od 6 miesiacy uzywam dwa dyski maxtora 80GB 8mb cache. Do tej
chwili dyski sprawuja sie znakomicie, idealnie nadaja sie do raid,
bardzo wydajne. Niestety przy wiekszym obciazeniu troche halasuja,
ale nie jest to na tyle denerwujace, jesli chodzi o temperature to
wynosi do 40 stopni, na wszelki wypadek dmucha na nie artic cooler :)
wiec przy dobrym chlodzeniu nie powinno byc porblemow. Uzywam i
uzywalem takze seagate barracude 4 jest niemasamowice cichy jeszcze
go nie slyszalem a ma juz kilka lat. Co do nowych dyskow seagate to
roznie bywa sa nieco glosniejsze niz ich poprzedniki i srednio
wydajne. Osobiscie polecam dyski samsunga z 3 letnia gwarancja o ile
bedzie to zastosowanie czysto desktopowe, do wydajnieszych zastosowan
maxtor lub hitachi. Z dyskami w zasadzie od pewnego czasu jest tak ze
rzadko na jakosc ma wplyw marka dysku lecz szczescie przy zakupie
dlatego lepiej kupic dysk z 3 letnia gwarancja.

--
pozdr. eXEnsior
"Yes, though I go through the valley of deep shade, I will have no