Re: Kiedy wentylator w obudowie pracuje lepiej?

Autor: Jarek (chio_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Thu 13 May 2004 - 00:15:46 MET DST

Użytkownik "Jeffrey" <spass_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> komputerowym

> wszystkich oprócz twardych dysków zwłaszcza jeżeli masz dwa i to
> blisko siebie
> zamknięcie obudowy i wstawienie z tyłu lub z góry (zależnie od
> konstrukcji) wentylatora wyciągowego nawet na minimalnych obrotach
> spowoduje obniżenie temperatury
> nie można zapomnieć o zaklejeniu zbędnych otworów
> u kumpla samo zaklejenie otworów z tyłu obudowy (miejsce na
> wentylator) obniżyło temp w obudowie o 4 st. i proca o 6 st.

Mam podobnie u siebie. Jest wentylator wdmuchujący przy wyciętej w obudowie
dziurze(z przodu na dole), przy nim 2 dyski oddalone od siebie o 2 cm. Jak
otwieram obudowę temperatura obu spada o około 3 stopnie. Ale w gruncie
rzeczy zgadzam się że mogą być przypadki obniżenia temp hdd po zamknięciu
obudowy.