Problem z AMD K6-2 500Mhz

Autor: p3pE (god107_at_gazeta.pl)
Data: Mon 10 May 2004 - 22:45:51 MET DST

Czesc!
Ostatnio postanowilem rozbudowac swoj archaiczny sprzet (AMD K6-2 333Mhz,
64MB PC66, S3 Trio 3D 4MB) o nowy procesor i karte graficzna. Zadowolony z
przyplywu gotowki zakupilem na allegro uzywany procesor jak w temacie a
dokladnie: AMD K6-2/ADK CXT 500Mhz. Wymienilem go zgodnie ze wszystkimi
wskazowkami bezpieczenstwa, przestawilem Vcore na 2,1V , magistrale na
100Mhz i mnoznik x5.0. Komputer ladnie wystartowal ale w momencie gdy
pojawia sie tabelka z przerwaniami urzadzen (ta zaraz przed bootowaniem)
komputer sie wiesza kompletnie. Kilka razy go restarowalem, raz nawet
zamiast tej tabelki pojawil sie ekran z przypadkowymi, kolorowymi znaczkami,
niektore nawet migaly :). No ale do rzeczy:
Plyta Amptron PM-9900 (alias M577) z chipsetem VIA wydaje mi sie ze powinna
obsluzyc taki procesor poniewaz:
- mnozniki 1.5 - 5.5
- magistrala - 60, 66, 75(PCI 37,5), 75(PCI 30), 83, 95(SDRAM 66), 95(SDRAM
95), 100(SDRAM 66), 100(SDRAM 100)
- Vcore 2,1 2,2 2,5 2,7 2,8 2,9 3,2 3,3 3,5

A teraz co dziala:
stary procesor jak dzialal tak dziala wiec wykluczam ze ja cos zepsulem na
plycie (5x66Mhz)
a ten "nowy" dziala ale tylko gdy ustawie go tak: 4x83 4.5x83 5x83 5.5x83
czyli maksymalnie 457Mhz :( ale na wszystkich tych kombinacjach dziala
stabilnie.
Gdzies w sieci wyczytalem ze te procesory CXT wykrywaja mnoznik x2 jako x6
wiec i tak probowalem 2(6)x83 = ~500 i 2(6)x75 = ~450 ale wtedy w obu
przypadkach BIOS widzi procka jako 256MHz i nie startuje winda
Przy jakimkolwiek ustawieniu na magistarli 95Mhz Windows startuje ale zaraz
glupieje i pokazuje Blad ochrony albo jakies inne badziewia ze to
command.com nieprawidlowy itd.

BIOS najnowszy tzn z 1999 ale nowszego producent nie przewiduje (pisalem juz
ze archaiczny sprzet? )
Juz brak mi pomyslow. Moze ktos z was spotkal sie z takim problemem?
Bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki. No bo kurde mam 100x5 i nie moge z
tego korzystac :(

Pozdrawiam,
Marcin