Re: jaki ups? apc 500cs vs ever 500 eco pro

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Tue 11 May 2004 - 20:50:38 MET DST

> A to wycofuje poprzednia wypowiedz.
> mozna poprosic o zblizenie idei takiego UPSa?
> ew. dobry/ciekawy link?

lenistwo do kwadratu:)))

off-line - w przypadku gdy napiecie nie miesci sie w normie UPS przelacza
sie na aku

line-interactive - posiada ukladzik AVR, ktory potrafi w pewnych sytuacjach
wyrownac spadek napiecia do wartosci 230V (np. jezeli napiecie jest w
przedziale 165-195V lub jest za wysokie do pewnych granic)

on-line - UPS'y najwyzszej klasy, ktore praktycznie zawsze na wyjsciu maja
prawdziwa sinusoide. Nieprzerwanie pracuje tam przetwornica, ktora na
bierzaco kontroluje napiecie wejciowe i w zaleznosci od warunkow wyrownuje
napiecie do odpowiednich wartosci lub przelacza na prace z aku ... wahania
napiecia na wyjsciu to 1-2% ... nawet najbardziej skopane napiecie wejciowe
bedzie i tak przetwarzane na nowo i wypuszczana ladna, czysciutka sinusoida

Jakby tylko mozna bylo sobie takie cos kupic po przystepnej cenie bylby to
najlepszy zakup ... niestety nowe, firmowe UPS'y on-line maja kosmiczne ceny
dla przecietnego domowego uzytkownika ...

A wracajac do wyboru to ja bym raczej proponowal cos takiego jak EverNet 700
... inne, slabsze ups'y tej firmy odpadaja ... lub cos APC, ale z ukladem
AVR ...