Re: Litery partycji - zamienione

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Tue 11 May 2004 - 17:45:47 MET DST

Użytkownik "g!b" <gibson_at_space.pl> napisał w wiadomości

> po tym zabiegu nie moglem juz odpalic systemu :(( a nie trzeba bylo
> zmienic jeszcze jakiegos wpisu w boot.ini ?

Nie - nie trzeba.
Inna sprawa, że w opisanej sytuacji sama zmiana literki niewiele pomoże,
bo system ma już w rejestrrze sporo ścieżek przypisanych do złych
literek, trzebaby je też pozmieniać.

> zainstalowałem system ponownie, i teraz sytuacja wyglada podobnie jak
> przed instalacja, mianowicie:
> kolejna nowa litera na jakiej zainstalował sie windows, to F.
> Wyglada to tak, ze za kazdym razem robi instalcje na nowej literze.

Przed instalacją ustaw partycję, która ma otrzymać literkę C, jako
aktywną i usuń podpis dysku poleceniem fdisk /mbr spod DOS-a. No i
instaluj po uruchomieniu komputera z płytki CD. Jeśli zajdzie potrzeba
usunięcia/założenia partycji, to ją załóż, sformatuj, powtórz w/w kroki
i dopiero wówczas instaluj.

> Podczas instalacji w trakcie wyboru partycji, partycja C:/ jest juz
> zajeta, wiec system instaluje sie na kolejnej wolnej partycji, w tym
> przypadku jest to juz F.

Nie ma czegoś takiego jak "zajęta partycja". Instalator pozwoli ci na
instalację także i wtedy, gdy jest już inny system na partycji; jeśli
wybierzesz instalację w ten sam folder, to po prostu dokonasz jego
naprawy poprzez reinstalację, a jeśli w inny - to postawisz drugi system
obok starego. Ponadto wykonując powyżej opisane kroki tudzież taką
naprawę systemu przywrócisz partycji systemowej prawidłową literkę C.

/odpowiadając zmień px na pl/