Wyciszanie HDD - wysokie dzwięki

Autor: Maxiuca (maxiuca_at_poczta.fm)
Data: Tue 11 May 2004 - 14:47:17 MET DST

Witam,

mam taki problem, otóż po zaistalowaniu chłodzenia wodą, okazało się, ze
moje dyski dość głośno pracują. I nie chodzi to u o stukot przy odczycie
danych, tylko przenikliwy świszczący dzwięk, generowany prawdopodobnie przez
wirujące talerze. Dyski to Seagate 60GB i 80GB oraz Maxtor 120GB. Najgorszy
jest Maxtor, świdruje uszy to bólu (kiedyś myślałem, ze to którys wiatrak
tak hałasuje), jak go odłącze to jest w miare spokoj, wiec w bliskiej
przyszłości wymienie go na Seagate 200GB. Ale nawet te dwa pozostałe dyski
troszke hałasują, na tyle, ze zaśniecie przy włączonym kompie jest
utrudnione.

Zastanawiam sie co można z tym zrobić? Myślałem nad matami, czy gąbką
tłumiącą dzwięki, ale nie wiem jakich użyć, bo większość tłumi niskie
dzwięki, a ja potrzebuje do wysokich. No i pytanie na ile jest to skuteczne?
Myślałem, zeby taką matą obłożyć koszyk na dyski i dać delikatny nawiew z
zewnątrz (lepszy prawie nie słyszalny wentylator, niz te dyski), ale nie
wiem na ile to pomoże.

A moze są jakieś naprawde ciche dyski? Moze Samsungi?

Pozdro,

Maxiu