Re: Uszkodzona pamięć ??

Autor: AmonRa (szczygiel03WYTNIJ-TO_at_gazeta.pl)
Data: Sun 09 May 2004 - 15:23:47 MET DST

Użytkownik "Konrad" <karpisz_at_NOSPAMpl.onet.pl> napisał w wiadomości
> Jakiś czas temu mój komp zwariował - zostawiłem go na no , żeby się
> skompresował film do divx-a , tylko że po jakimś czasie stało sie coś
> takiego - ekran czarny , zero reakcji tylko słychać przerywany pisk. W
> instrukcji od płyty głównej(VIA) wyczytałem że taki pisk występuje gdy
> nie zostanie wykryty RAM (??). Wyłączyłem kompa z sieci , odczekałem
> chwilę i go włączyłem ponownie - wystartował normalnie , system odpalił
> bez problemów. Niestety od tego czasu co jakiś czas miały miejsce
> zwiechy - niebieskie ekrany itp. Pomyślałem więc że poszła pamięć i
> [...]

Trudno powiedzieć co się stało - pamięci, jak i wszystkie złożone
elektroniczne komponenty mają pełne prawo do tego, żeby paść po pewnej
liczbie przepracowanych godzin - bardzo możliwe, że był to błąd fabryczny
(np. uszkodzenia dużej liczby komórek). Jeżeli jednak przyczyną był wadliwie
działający zasilacz, to nie można tego lekceważyć, bowiem wymiana pamięci
nie zlikwiduje problemu, a oddali jego skutki w czasie. Jak się
zabezpieczać? Cóż, po pierwsze ustawiać parametry w BIOS-ie zgodnie ze
specyfikacją pamięci, nie podkręcać zbytnio FSB i gospodarować czasem peceta
z umiarem - zwykle im mniej godzin pracuje w ciągu doby, tym dłużej
wytrzyma...