Re: do overclockerow, procesor, co robic?

Autor: VILQ (vilq[_at_)
Data: Fri 07 May 2004 - 01:32:30 MET DST

> Sorry jesli temat walkowany byl tysiace razy ale mam dylemat.
> Posiadam plyte MSI KT3 Ultra i Durona 1200. Plyta me wszystkie opcje
> ustawienia napiec, mnoznika i magistrali w biosie. Od pewnego czasu moj
> komputer troche sie slimaczy i stwierdzilem ze mozeby go podkrecic.
Stare durnie sie ciezko krecily i byl to straszny grzejnik ;)

> Poczytalem rozne artykuly no i rozne czary ludzie robia (jakies
> malowanie olowkiem, jakies modyfikacje plyty glownej itd). Jesli chodzi
> o chlodzenie to mam dosc duzy wiatrak 3100rpm (przewidziany do Athlona
> 1800+) wiec temp. proca jest obecnie w granicach 45-47 stopni.
U mnie na ustawieniu z signa mam 42C w idle i 49C w full stress na zwyklym
Mint'owym coolerze, z tym, ze procek ciut nowszy i wydziela o ladnych pare
watow mniej ;)

> Czy moze kupic nowego proca? No i teraz znow pytanie czy jak kupic proca
> to Durona czy Athlona, co ma lepsze perspektywy zeby z tego jak
> najmniejszym kosztem wyciagnac jak najwiecej?
Poszukaj Athlona 1700XP B0 z dobrej serii ;)

> Na stronie producenta podaja ze plyta obsluguje max XP 2600+ czyli
> najszybszego pracujacego w 133 MHz, natomiast pyta ma zworke z
> przelaczeniem na 100/133/166 MHz (nie sprawdzalem tego wiec moze tylko
> atrapa) a w biosie FSB moge nawet ustawic do 220 MHz wiec teraz nie
> wiem? Moze nowy bios by cos pomogl?
> Czy gdybym wlozyl Alhlona 2600+ to czy moglbym go jeszcze podkrecic na
> tej plycie?

Wyraze swoje zdanie w odniesieniu do KT4V - plyty badz co badz bardzo
podobne. To ze w biosie widzisz te 220MHz fsb wcale nie oznacza ze plyta
tyle wyciagnie. Mi najwiecej udalo sie wycisnac z niej fsb 181 przy mnozniku
x12.5 Przy czyms wiekszym plyta odmawia posluszenstwa ;) Stabilnie utrzymuje
sie na fsb 172.
To co napisales odnosnie napiecia na tej plycie nie jest do konca prawda.
Plyta obsluguje max napiecie o 0.1V wyzsze niz defaultowe napiecie procka.
Ta plyta jest srednia jesli chodzi o mozliwosci OC, wiec zamiast zmieniac
proca radzilbym najpierw zmienic plyte - najlepiej z nForce'm
np. Abit NF7-S lub Epox 8RDA+ Na tych plytach predzej uzyskasz fsb 200MHz ;)

--
| ATHLON XP1700+@2150MHz JIUHB0308, MSI KT4V, 512 DDR400 INFINEON |
|  R9100 250/500_at_280/560,  160GB MAXTOR 6Y160PO, 40GB SEAGATE U6  |