Re: Nowy dysk i Partition Magic

Autor: ArD (ard_at_piwko.pl)
Data: Thu 06 May 2004 - 22:50:08 MET DST

Redi napisał :

> Może mnie ktoś uświadomić do czego służy w PM opcja "cluster resize"?

Do zmiany rozmiaru klasterów.

> Dlaczego tak jest i czy można dowolnie zmieniać rozmiar klastra na
> dowolnej partycji bez utrary danych?

Jest tak, bo tak wybrałeś. Prawwdopodobie ustawienia domyślne. Można,
ale długo trwa.

Im mniejszy klaster, tym mniej miejsca na dysku zajmują programy itp. Np
miałem kiedyś trochę danych. Wszystkie ważyły tak z pół mega, ale na
dysku zajmowału prawie pięć mega. Duże klastery. Im są one większe tym
więcej "tracisz" miejsca na dysku. Za to system i programy szybciej
działają. Zmniejsza się efekt defragmentacji.

--
pozdrawiam
ArD.