Proszę o ocenę zestawu komp.

Autor: kbie (kbie_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 06 May 2004 - 17:56:08 MET DST

Witam,

składam zestaw dla trzynastoletniego dzieciaka. Podstawowa (i jak domyślam
się jedyna) funkcja jaką będzie spełniał, to maszyna do gier. Oto co
wybrałem:

athlon xp 2000+ (249zł)
epox 8RDA3I (287zł)
kingston ddr 256 (333Mhz) (259zł)
wd caviar SE 80GB WD800JB 8MB cache (?zł)
radeon 9600PRO (?zł)
zasilacz modecom 300GT lub 350GTF (?zł)
iiyama HF703UT (799zł)

Jednak mam kilka wątpliwości i pytań:
1) wychodzę z założenia, że lepiej dołożyć parę złotych i kupić markową
pamięć, np. Kingstona. Obawiam się jednak, że 256MB to za mało do gier. Może
lepiej kupić dwie tańsze kości 256MB (np. Twinmos za 199zł każda) i
uruchomić przy okazji tryb dual? Co sądzicie na ten temat?
2) zawsze kupowałem seagate, ale z tego co czytam sypią się. Dlatego
wybrałem tego Caviara- 3 lata gwarancji i mniejsza "padliwość". Zauważyłem,
że jest też wersja WD800PB z łożyskiem olejowym. Domyślam się, że będzie
cichszy, ale czy ktoś może to potwierdzić?
3) co do karty graficzej mam najwięcej pytań. Dzieciak nie ma dostępu do
internetu, więc nie będzie mógł za bardzo ściągać łatek do gier, z którymi
są kłopoty na radeonach. Z tego co słyszałem z nvidią nie ma takich
problemów. Może więc lepiej kupić FX5700? Chodzi mi jeszcze po głowie GF4Ti
4200 8x. Zaoszczędziłbym trochę pieniędzy, a dzieciak i tak pewnie nie
odczuje różnicy- w grach z DX9 po prostu nie będzie kilku efektów.
4) gdzie w Warszawie kupię najtaniej ten monitor?

Dziękuję za wszelką pomoc,

Pozdrawiam,
Konrad Bieniek

--