Re: Ch³odzenie wodne ...

Autor: Jarek (chio_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Wed 05 May 2004 - 23:40:36 MET DST

U¿ytkownik "Zbyszek Pluta" <zpluta_at_petex.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Zanios³o mnie co¶ na stronê www.cpc.pl.
>
> Koncepcja mi siê podoba, zawsze mia³em ochotê na cichy PC. Ceny w miarê
> rozs±dne, choæ kompletne przej¶cie mojego komputera na ten patent
> wykalkulowa³em na ok. 600 z³. :((( Zastanawiam siê tylko o ile realnie
> wycisza to komputer skoro zostaj± jeszcze dyski, wiatraki w kieszeniach
itp.
> Mo¿e kto¶ ma jakie¶ do¶wiadczenia ?
>
> No i jeszcze jeden szkopu³: kupi³em sobie niedawno zasilacz 400W
ModeComa -
> a te "wodne" zasilacze CPC to przerobione Tracery :(((
Je¶li dyski lub wentyle w kieszeniach masz g³o¶ne to wodne ch³odzenie ich
nie wyciszy :)
Wentyle oczywi¶cie mo¿na wy³±czyæ i ewentualnie pomy¶leæ o innym sposobie
ich ch³odzenia. Natomiast dysk je¶li masz g³o¶ny to poprostu trzeba wymieniæ
:)
Je¶li chodzi o zasilacz to s± patenty (najczê¶cie trochê w³±snej roboty)
naprzerobienie zasilacza na ch³odzony wod±. Oczywi¶cie bez lutownicy siê nie
obejdzie.
Ja proponujê rozejrzeæ siê za produktami firmy Arctic Cooling (np na
allegro). Rewelacyjne, bezg³o¶ne choæ powietrzne ch³odzenie karty
graficznej, bardzo ciche wentyle na procki i naprawdê ciche wentyle do
obudów. Trochê kombinuj±c za jakie¶ 200z³ mo¿na naprawdê ¶wietnie wyciszyæ
kompa - praktycznie do poziomu ha³asu najcichszych dysków. Ja tak zrobi³em i
przy obci±¿eniu procka do 50% (kiedy wentyl na procku wolniej siê krêci) z
przodu kompa najg³o¶niejsza jest Barracuda 7200.7 któr± s³ychaæ tylko z
bliska. Z tylu obudowy oczywi¶cie da siê s³yszeæ szum powietrza na grilu
zasilacza.
Nie s±dzê te¿ ¿eby¶ uzyska³ lepsz± wydajno¶æ ch³odzenia w CPC, choæ zestaw z
ch³odnic± mo¿e mieæ lepsze osi±gi. Inne rozwi±zania wodnego ch³odzenia mog±
oczywi¶cie byæ bardziej wydajne. Pamiêtaj jednak ¿e ch³odzenie wodne
zmniejsza jeszcze bardziej mobilno¶æ kompa. Je¶li kiedy¶ bêdziesz chcia³ go
przenie¶æ to mo¿e to sprawiæ powa¿ne problemy.
Pozdrawiam
Jarek