KT600 i SATA i RAID

Autor: zkruk [Lodz] (zkruk_at_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 04 May 2004 - 13:21:02 MET DST

Wlasnie zamierzam zmienic mojego wysluzonego kompa (duron 750) na cos
szybszego - oczywiscie podstawa to plyta glowna... Wymyslilem sobie ze
bedzie to plyta oparta na KT600 np Asus A7V600 - cena ok. 370 zk - jednak
poniewaz jak widac po moim starym kompie wypadlem troche z rynku chcialbym
sie dowiedziec czegos wiecej o RAID i SATA - tych rzeczy jeszcze nie bylo za
czasow mojego kompa (procz RAID jako dodaktowe urzadzenie)
Jak wyglada sprawa podlaczania urzadzen...
Problem polega na tym, iz docelowo bede mial 4 urzadzenia - 3 dyski twarde
oraz nagrywarke
Mam juz 2 dyski - 120 gb oraz 40 gb - oba 7200 - docelowo chcialbym miec 3
dyski 120 gb
poniewaz jeden z dyskow bede wymieniac powiedzmy w 2 miesiace po zakupie
plyty, procesora i pamieci
No i teraz - czy da sie swobodnie laczyc dyski SATA ze zwyklymi? - pewnie
tak, ale wole spytac - jak wyglada ich podlaczanie - obilo mi sie o uszy ze
kabelki sa inne, a co z wtyczka?
Jak wyglada podlaczanie dyskow do takiej plyty?
No i czy np. ten dodatkowy kontroler RAID moze pracowac jako zwykly
dodatkowy kontroler?

Bardzo bede wdzieczy na oswiecenie - czytam sobie Tom's HG - ale jakos nie
udaje mi sie znalezc info

pzdr

zkruk