Re: Wodne ch³odzenie czy wentylator ?

Autor: pisarz (qq_at_qq.co)
Data: Mon 03 May 2004 - 12:40:13 MET DST

> Ja mam zestaw CPC 16dB 650l/h od kilku miesiêcy i nie narzekam. Komp
chodzi
> 24h/d i prawie nic go nie s³ychaæ. A ¶piê obok niego ;-).
Co to znaczy "prawie" ? Bêd±c okazyjnie w Krakowie specjalnie zajrza³em do
CPC, bo nie lubiê kupowaæ kota w worku. To co zobaczy³em wywo³a³o u mnie
wielkie przera¿enie: mo¿e rzeczywi¶cie tego "prawie nie s³ychaæ" je¶li
wy³±czy siê pompê, z pomp± to ca³y blat rezonowa³, to po prostu BUCZA£O, a
nie "prawie s³ychaæ". No i oczywi¶cie wentylatory dalej s± tylko ¿e na
ch³odnicy (przyjrzyjcie siê dok³adnie zdjêciom na cpc.pl) ! Dla mnie wobec
powy¿szego zysk, pod wzglêdem g³o¶no¶ci, w±tpliwy (nie wspominaj±c, ¿e
trzeba bêdzie wymieniaæ dwa wentylatory - nic nie jest wieczne).
Osobi¶cie kupi³em radiator tracer 610 (o bulwa jaki wielki), nie pamiêtam po
jakim czasie, wymieni³em oryginalny wiatrak na zwyk³± 80mm, tylko z obrotami
zmniejszonymi to 1000 i uwa¿am, ¿e takie rozwi±zanie jest zdecydowanie
cichsze. Za czas jaki¶ pewnie wymieniê go na 90mm lub wiêkszy.
    Pozdrawiam
        Darek