Re: pomoc prz HP LJ 4P

Autor: Krzysztof Drewicz (hunter_at_gdzies.tam)
Data: Sun 02 May 2004 - 12:26:54 MET DST

W artykule <c6uk37$no7$1_at_atlantis.news.tpi.pl> Marek Czuchra w domu napisał(a):

> Witam
>
> Poszukuję wskazówek lub instrukcji, jak zainstalować w/w drukarkę jako
> sieciową, tzn. podłączoną bezpośrednio pod LAN

A) włożyć printserver jako kartę, szukaj na np allegro będzie to
JetDirect z Ethernetem 10BaseT (nie daj się nabić na TokenRing), cena do
50-60 pln. Numerków nie pamiętam ale jest kategoria printserwery.

B) kupić printserver zewnętrzny dopinany do portu Centronix, małe
pudełko wielkości switcha 5 portowego, ma 1-3 portów Centromix, czasem
1-2 seriale, jeden 10BaseT[/100BaseTX] czasem AUX i 10Base2 (aka BNC).
Coś koło 100-300 pln, w zależności od ilości portów, nazwy producenta.
Można trafić jakieś tanie małe za 30-40 pln tylko na 10Base2.

C) postawić peceta klasy 486 i zainstalować linuksa np
jednodyskietkowego specjalnie przygotowanego jako serwer wydruku.
Freesco w wersji chyba 2.7.0 było dobre do 486SX. Cena: około 2 pln za
dyskietkę, stary komp zawsze się znajdzie, jeśli nie to 10-30 pln można
mieć bezdyskowego 486 z 16 MB ramu.

kd.

ps. oczywiście wiesz że printservery obsługują protokoły lpd i raw, aby
taką drukarkę widzieć jako udział i "serwer" w udostępnianiu windows
trzeba choćby samby. Jeśli masz tylko windows 2000 lub nowsze zignoruj
ten akapit.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej