Re: TV-out w trybie klon nview

Autor: Wiktor S. (wswiktor_at_poczta.fmv)
Data: Sun 02 May 2004 - 00:19:27 MET DST

> karta Gigabyte gF2mx, kabelek tv s-video, problem następujący:
> w trybie klon (obraz na monitorze i TV) na ekranie telewizora nie widać
> wyświetlanego filmu, jest tylko czarna plama.
> w przypadku "wyświetlacz pojedynczy" - działa.

Strasznie dużo tam różnych opcji więc nie pamiętam, ale można nawet tak
zrobić (przynajmniej na GF3, ale ta karta ma mniej telewizyjnych możliwości
od GF2MX), że na telewizorze leci film a na monitorze normalnie w systemie
pracujemy... do tego dwie karty dźwiękowe i film może sobie komuś lecieć nam
nie przeszkadzając :-)

podpowiedź: szukać opcji nazywających się "ustawienia nakładki wideo" i
podobnych.

Spróbuj też programu Media Player Classic (mplayerc.exe) a w nim
Options|Playback|Output|DirectShow|VMR 7/9 - (windowed) albo (renderless).
Powinno pomóc.

> i jeszcze problem mniej ważny bo tv używam tylko do oglądania filmów,
> czcionka i zarysy okienek na tv są bardzo rozmyte, rozjechane kolory etc.

> włączony film odtwarzany w pełnym ekranie wygląda porządnie.

Wydaje się, bo na filmie nieistotna jest wyrazistość pojedyńczych pikseli.

> nie sądzę aby był to problem kabelka, bo używany był na tym samym
> kompie na gf256ddr creativa i obraz był wporządeczku.

Kineskopu telewizora nawet nie ma co porównywać do kineskopu monitora, więc
okna BĘDĄ rozmyte, a na filmie to nie jest ważne i zawsze będzie lepiej
wyglądać. 800x600 to rozdzielczość za wysoka jak na telewizor (patrz punkt
1), spróbuj 640x480. Telewizory PAL pracują w 720x576, więc już 800x600 nie
może być wyraźne, bo obraz jest zmniejszany. Jeżeli jednak się upierasz że
na gf256 wyglądało lepiej i to w 800x600 - cóż.

PS. też mam GF2MX4 Gigabyte'a ale z przyczyn lokalowych tylko raz czy dwa
razy podłączałem do telewizora żeby się nacieszyć...

--
Azarien
e-mail:  wswiktor.fm<dot>interia.pl<slash>mail.html