Pad dysku serial ATA

Autor: Kuba Zarembski (k.zarembski_at_wp.pl)
Data: Sat 01 May 2004 - 20:17:12 MET DST

Witam!

Po tygodniu pracy padł mi dysk :) Nówka Samsung serial-ATA 120GB. Wczoraj
cały dzień dzielnie pracował a dziś rano solidaryzując się z
alterglobalistami po prostu odmówił posłuszeństwa. Windows XP staje przy
uruchamianiu na czarnym ekranie z logo, a próba instalacji na tym
nieszczęsnym dysku nie przynisi rezuyltatów - instalator staje na "badaniu
dysku". Włożyłem stary dysk i przy podłączonym Samsungu instalator XP
również nie daje rady, dopiero instalacja triala Win 2000 przyniosła efekt.
Instalator wyświetla komunikat "nie można uzyskac dostępu do urządzenia". Po
zainstalowaniu Win2000 widać na nim partycje, ale nie da rady nic odczytać -
przy próbie odczytu wyskakują błędy "disk falied" i "System nie mógł zapisać
danych do pliku \Device\Harddisk\Volume2\$Mft". Stawiam oczywiście na pad
dysku, ale wolałem się upewnić.. :) Co to mogło się stać, czy to popularne u
Samsungów i czy jest możliwość odzyskania dość istotnych danych?