Re: problem z partycjami

Autor: Sławomir Stępniak (slaw1step_at_poczta1.1onet.pl)
Data: Tue 09 Mar 2004 - 02:17:01 MET

in news:c2iq8g$pqd$1_at_inews.gazeta.pl , piotrek wrote:
[ciach]
> miałem nadzieje, że odzyskam te 5gb unikając formatowania... w koncu
> przed chwila juz raz instalowałem cały system...
> nie wystarczy zmienic "czegoś" "jakimś" programem i uruchomić
> scandiska:)

A więc odpal wreszcie Ranisha i obejrzyj co masz.
Prawdopodobnie jest tak:
0. MBR
1. Pri Windows FAT-32 LBA ... (3GB)
2. Pri Unused ... (5GB)
3. Pri Extended LBA (reszta)
   4. Log Windows FAT-32 LBA (reszta)

Więc albo zjedź starting cylinder poz.3. do liczby jaka jest w poz.2
i będzie:
0. MBR
1. Pri Windows FAT-32 LBA ... (3GB)
2. Pri Extended LBA (reszta)
   3. Pri Unused ... (5GB)
   4. Log Windows FAT-32 LBA (reszta)
i wtedy w wolnym miejscu poz.3 możesz założyć dysk logiczny (5GB)
uzyskasz wtedy prawdopodobnie stan sprzed awarii. Jak jeszcze trafisz
z początkowym sektorem tego dysku w to samo (co przed awarią) miejsce
i pojawia Ci się napisy volume label=..., SystemId=MSWIN4.1,
File system=FAT32... to i dane z tego 5GB odzyskasz.

Albo wersja 2 - scalanie:
Podkręć ending cylinder partycji 1 (tej 3G) aby wypełnić sektory
tej nieużywanej 2.(5GB) i uzyskać rozmiar 8GB zapisz [F2] i wykonaj
format [F] wybierając quick format.

Acha, jeszcze jedno, staraj się manipulując wartościami Starting CHS
zostawić sektor na 1 (dla zgodności z tym nieszczęsnym fdiskiem)