Re: problem z partycjami

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Mon 08 Mar 2004 - 22:25:40 MET

Użytkownik "piotrek" <piotr.koszalin_at_WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:c2in83$ceq$1_at_inews.gazeta.pl
> Pojawił mi się dziwny problem z partycjami...
> A więc, mam dysk 28gb, kilka godzin temu miałem na nim 3 partycje:
> 3,5,20gb...
> Postanowiłem połączyć dwie pierwsze programem fdisk (wcześniej ich nie
> sformatowałem)...
> Po sformatowaniu nowej partycji, DOS wyświetlił informacje, że ma ona
> tylko 3gb!!!
> Jak to możliwe? Jak odzyskać 5gb?
> Właściwości dysku wyglądają tak:
> http://sus.univ.szczecin.pl/~potang/tomzan/part.jpg

Fdisk zakłada dwa różne typy partycji: (pierwszą) podstawową, którą
możesz sformatować, i (drugą) rozszerzoną - której nie da się
sformatować, ale można na niej założyć dyski logiczne nazywane umownie
"partycjami". Nie da się fdiskiem połączyć obszaru zajętego przez różne
struktury. Skoro usunąłeś już pierwszy dysk logiczny, to przesuń dalej
początek partycji rozszerzonej (innymi słowy: zmniejsz ją) i w jej
miejsce powiększ pierwszą partycję. Użyj do tego np. BootIt Next
Generation http://www.terabyteunlimited.com.

--
M.           [MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/