Re: Stepping?

Autor: Tomasz Potega (shadow_at_manta.univ.gda.pl)
Data: Mon 01 Mar 2004 - 17:01:37 MET

Scottie <sct@[wytnijto]poczta.fm> wrote:
> Hmm... lamerskie pytanie... co to jest stepping? Rozne programy wyswietlaja
> mi jego wartosc przy testowaniu procka, ale nie wiem z czym to sie je, i na
> co to ma wplyw :-)

najprosciej mowiac kazda kolejna podwersja danego procesora oznaczana jest
numerkiem. ten numerek to wlasnie stepping. na co ma wplyw? zalezy - miedzy
steppingami moze nie byc prawie zadnej roznicy, stepping moze zostac ruszony
przy zmianie rozmieszczenia elementow w strukturze krzemowej, czy przy
okazji zmian procesow wytworczych.

przykladowo: procesory Athlon XP Thoroughbred oznaczane sa jako model 8.
Stepping 0 to Tbred A0, stepping 1 to Tbred B0 - a raczej wiesz, jakie sa
roznice w osiaganych przez te wersje czestotliwosciach pracy...

pozdrawiam,
shadow