Re: [pyt] Monitor 17"

Autor: Marcin (nospam_at_no-spam.com)
Data: Sun 29 Dec 2002 - 22:56:13 MET

Witam

--
Użytkownik "Mariusz" <ivansoft[SPAMIK.FUJ]@interia.pl> napisał w wiadomości
news:aunab2$8jq$1_at_news.tpi.pl...
> Witam
> Pytanie tak jak w temacie - ktory monitor 17" polecacie szczegolnie?
>
> Warunki:
> - cena 800 - 1000 PLN (moze byc nieco ponad);
> - conajmniej dobra jakosc obrazu;
> - spedzam przy komputerze duzo czasu dziennie, wiec ceniac sobie wzrok
> monitor musi byc porzadny pod tym wzgledem;
Mam Neca FE750+ i jestem zadowolony. Polecam.
Kosztowal jakies 1100. Obecnie juz go nie ma w ofercie, ale
mysle ze nowsze modele tez beda dobre.
Proponuje wybrac monitor z kinsekopem Trinitron(SONY) lub
Diamondtron(NEC/Mitsubishi).
Jakosc obrazu jest b. dobra. Wazene by umozliwial prace w 100Hz lub powyzej
w 1024*768. Wiecej raczej w 17" sie nie stosuje.
Co prawda, mowi sie, ze od 85Hz zwiekszanie odswiezania nie ma znaczenia,
ale jakos sie lepiej pracuje na 100 Hz niz na 85Hz.
W obydwu wymienionych kineskopach wystepuja dwa druciki na 1/3 i 2/3
wysokosci kineskopu. Sa one widoczne gdy wyswietlany jest jasny obraz.
Wiekszosci ludzi to nie przeszkadza, ale niekotrym tak (podobno najbardziej
w CAD).
Jak chcesz miec dobra jakosc obrazu to nie podlaczaj do nVidi.
Mialem 3 karty Geforce2MX400 i kazda generowala duzo
gorszy obraz niz stary, mocno uzywany Matrox G400.
Co prawda ludzie, ktorzy zawsze mja geforcey nie widza
w obrazie nic zlego. Nie wiedza co mowia...
Ati tez maja dobry obraz. (tzn. troche ponizej Matroxa ale duzo lepiej niz
nVidia).
Pozdrawiam
Marcin