Problem z plytaECS P4VXASD2 :(

Autor: Proximm (proximmUSUN_at_interia.pl)
Data: Sun 01 Dec 2002 - 11:06:03 MET

Witam
mam problem z nowa plyta P4VXASD2.
Obsluguje ona zarowno DIMMy jak i DDRy.
Wg instrukcji trzeba szereg zworek albo zamknac dla DDR albo otworzyc
dla DIMM i zmienic napiecie 3.3V lub 2.5V dla DDR chyba.
calosc jest na zasilaczu 300W, grafika NVidia GeForce (nie pamietam
jaki), dysk Seagate 60 Barracuda, CD, flopp, procek P4 1.7 GHz.
KAZDY z podzespolow wymienialem na inny, juz nawet cooler wymienialem.
Zmienialem w biosie parametry, resetowalem bios.
Co sie dzieje:
Oolnie klient zwrocil mi ten zestaw, poniewaz wieszla mu sie windows,
pozniej nie mogl juz go w ogole zainstalowac.
Rzeczywiscie, wygladalo to na pamiec. Ale zbadalem pamiec FixItem 4.0
i nic.. Pamiec to DDR 256 MB 266 MHz. Wlozylem 128 MB 300 MHz - dalej
to samo.
Zapuscilem Memtest86, ktory sie tu przez grupe przewijal. Zawieszal
sie w jednym i tym samym momencie. Co ciekawe, cache L1 wyswietal, zas
L2 wypisywal, ze Unknown! A przy tabelce w biosie pisalo, ze jest
128KB. Co ciekawe - pod FixItem tez tak sie dzialo, ze przy
zapuszczeniu "Hardware test" wieszalo sie na "L2 Cache", albo nawet
restartowal sie komputer tez.
Robilem to na dwoch rozncyh plytach, ale na tej pierwszej nie robilem
memtestem.
Nie wiem, zzielenialem ze zlosci, bo caly dzien stracilem na
doktoryzowanie sie co jest nie tak. Problem ustal, kiedy wlozylem
DIMM, mem test ladnie chodzil.
Jakkolwiek bym nie zmianial zworek, czy ustawien biosu dla pamieci
efekt byl ten sam - wieszal sie memtest, niekiedy juz przy wlaczeniu
testu, niekiedu podczas teestu, ale w tym samym momencie.
Podkreslam, ze kazdy element wymienialem. Mozliwe, ze cos pominalem,
gdzies robie blad.. DDR musza zostac, wymiana na DIMM nie wchodzi w
rachube.

Panowie, pomozcie :( Licze na Was - moja ostatnia nadzieja!

Proximm

--
Pozdrawiam
"Dlaczego wszyscy w kolo narzekaja na zycie??"