Re: Jak zwolnić wiatrak w zasilaczu?

Autor: oVo (ovo_at_nospam.poczta.onet.pl)
Data: Fri 22 Nov 2002 - 16:39:39 MET

On Fri, 22 Nov 2002 16:12:15 +0100, SaX <saxs_at_wp.pl> wrote:

> Zastanow sie co ty piszesz :)))

Ma facet racje, mnie sie 2 razy zdarzylo wlutowac szeregowo opornik,
dokladnie wyliczony, sprawdzalem jakim napieciem jest zasilany
wentylator, potem przy jakim napieciu chodzi cicho, mierzylem jaki
prad pobiera, a po wlutowaniu opornika g...
Napiecie na ukladzie wentylator + opornik bylo takie ze powinien
ruszyc a nie ruszal.
Trzeba pamietac ze uklad regulacji temperatury ma na wyjsciu
tranzystorki i jak sie zmieni rezystancja obciazenia to wszystko w
ukladzie sie zmienia i zegnaj Gienia. Prawo Ohma nie wystraczy. A w
wentylatorze tez siedzi troche elektroniki, nie jest to normalny
silnik. A jak ktos sobie rozbierze wentylator Papst to sie przewroci z
wrazenia ile tam elektroniki nawpychali.

Pozdrawiam

oVo