Re: Ostatnie pytania przed zakupem kompa (ECS K7S5A?)

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Thu 21 Nov 2002 - 08:59:05 MET

Użytkownik "Gerard" <gs_at_zud.com.pl> napisał w wiadomości
> Więc tak - zdecydowałem się na coś takiego:
>
> Płyta główna ECS K7S5A - czy ma ona jakieś zabezpieczenie przed spaleniem?
> Jakby tak wentylatorek się zaciął.
nie to jest wada tej plyty !!
generalnie niestety to niezbyt udana plyta, ale rozumiem ze kombinujesz jak
najtaniej (do tego obsluga SDR taniego jak barszcz) - mimo wszystko
proponowałbym inne rozwiazanie :
plyta raczej na chipie Via KT133A (jest teraz np. tani firmowa plytka od
MSi, na pewno jak poszukasz znajdziesz jeszcze pare innych porządnych firm
Epox, Soltek)
dlaczego ? dlatego ze pewnie i tak DDR'ow nie kupisz przez najbliższy rok
albo wcale a wydajnosc tej plyty ECS z SDR jest nizsza od KT133A, do tego
dodam awaryjnosc tej plyty, problemu ze stabilnością itp. i masz odpowiedz
,a tak kupujesz sprzet firmowy porzadny i sprawdzony !!

> AMD Athlon 1800+
> 256 MB SDRAM
na razie starczy
> Dysk twardy HDD Baracuda 60 GB
spoko
> Karta graficzna RADEON 7500 64DDR DH DVI/TV
moze byc !
> DVD LG 16/40x
juz nie kupie wiecej napedów (dowolnych) od LG (technologie, wydajnosc,
awaryjnosc ponizej krytyki)

> Nagrywarka CDRW LiteOn 48 - jak radzicie - brać wersję OEM, czy dołożyć 30
do BOX dodaja pewnie Nero (programik do wypalania) w wersji podstawowej wiec
jak bedziesz chcic poszalec to i tak bedziesz szukał pelnego softu gdzie
indziej !! - raczej brał bym OEM, chyba ze BOX ma np. dluższą gwarancję !!
> zł i mieć BOX. Będę narazie używał Windy 98SE i nie wiem, czy bez
> oryginalnej płytki da się to odpalić.
jak bedzie soft to ruszy !

> Obudowa CODEGEN 300W
> Głośniki 180W
> Klawiatura+mysz (scroll) PS2
>
> Monitor HYUNDAI V770+ 17" - a może warto dołożyć 100 złotych i mieć
> DynaflatX, a może 150 i mieć płaskiego NEC-a - doradźcie.
brałbym NEC'a , HUNDAI to tylko firmuje monitory a nie wiadomo dokladnie co
w srodku !!

> Skaner PLUSTEK OPTICPRO ST12
>
> No i to tyle. Sprzęt do użytku w domu - offline (nie mam dostępu do sieci)
> czyli office, gry i inne domowe sprawy. Całość kupuję w sklepie (złożone)
> cenie 3420 złociszczy. Dzisiaj zamawiam, jutro odbieram i przez weekend
> ...... sami wiecie :-)

jesli bierzez w sklepie calosc to potarguj sie jeszcze, albo powiedz ze
reszty (np. monitor, skaner kupisz gdzie indziej gdzie jest taniej)
jesli suma ceny skladników = sumie ceny tego zestawu to odjął bym z 200-300
zł i wtedy sie zaczynałtargowac i nie słuchaj sciemy ze ceny to ceny itp.
(nowe przepisy o cenach negocjowanych)