Re: Komputer do grafiki - kilka pytan

Autor: Adam (fuzzy_logic_at_go2.pl)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 13:47:42 MET

Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie jesteś pierwszym i nie ostatnim, który mi to mówi. Twoja krytyka
> zobliguje mnie do dalszej, systematycznej pracy :-)

> Widać, dużych wymagań to ty nie masz. Jeśli renderujesz piłkę do gry w
> golfa, to się nie dziwię, że 256 MB wystarcza :-)

Nie po to bawię się w soft typu Maya, Lightwave, Aura czy też
nawet 'zwykły' Premiere, żeby robić odbijające się piłeczki i tak dalej.
Sam mam 128 mb teraz ale jak tylko bedzie kapusta to idę po 512 Mb.

> A jak się chcesz przekonać co oznacza duża ilość pamięci, to
> skontaktuj się z jakimś muzykiem, pracującym na SoundForge'u i
> zajmującym się przykładowo produkcją reklam radiowych. Ja mam
> przyjemność składać takim ludziom komputery. Dla nich maszyna pod
> SoundForge'a z pamięcią mniejszą niż 512 MB to zwykły kalkulator.

btw. Z jakimi dyskami mają te kompy. Bo częśc ludzi, których znam
sładali na SCSI u160/Cheetach 10K rpm.

> Założenia jakiegoś plugina obrabiającego/przekształcającego dźwięk w
> czasie rzeczywistym wymaga naprawdę potężnej ilości RAM'u.

Pracowałem 2 lata w branży radiowej. I się zgodzę w 100 procentach.
U mnie ładowali tyle ramu, ile się dało do komputerów. Emisyjne miały
chyba po 512 a i tak grając wave'y potrafiły sie przycinać :(
I NIE była to wina konfiguracji ale specyfiki pracy komputerów.

> Koledzy ze studia muzycznego, o których pisałem przy 768 MB pamięci
> ustawiają nawet do 2 GB na swapa :-(

Im nie zależy, 1 GB w tą czy w tą. Jak Ci płacą za zlecenie to Chcesz coś
zrobić dobrze i szybko, tzn. nie Chcesz czekać na komputer. W tym kontekscie
usawianie swapów, kupowanie 'walniętej' ilości pamięci przybiera całkiem
inny wymiar.

--
Pozdrawiam,
Adam