Re: [OT] Serwis komputerowy - baza danych

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 11 Nov 2001 - 11:26:37 MET

Użytkownik "Gozdek" <gozdek_at_wsisiz.edu.pl> napisał w wiadomości news:9slfn7$brg$1_at_news.tpi.pl...
> Czesc
>
> Z gory przepraszam za OT ale wydaje mi sie, ze na tej grupie
> znajde pomoc...
> Wiem, ze wielu z was pracuje lub prowadzi serwisy komputerowe...
> Mam do Was prosbe - na zaliczenie z baz danych musze
> zaprojektowac baze do obslugi serwisu komputerowego.
> Jesli mozecie to napiszcie mi co w takiej bazie wg Was powinno sie
> znalezc. Wy na co dzien spotykacie sie z takim oprogramowaniem, wiec
> najlepiej wiecie co jest Wam potrzebne do pracy (jakie informacje).

Robiłem taką relacyjną bazę danych (ze 2 lata temu) w Accessie ...
Jak dobrze spojrzeć - strasznie dużo roboty !!!
Szkoda, że nie powiedziałeś, w czym to robisz (C, czy jakiś Access, albo inny Clipper ...).

Hmmm
Na początku musisz się zdecydować, ile będzie relacji i co będzie kluczem ...
Ja bym dał conajmniej 3 działy:
1) Klient
Nr klienta (to będzie kluczem)
Imie i nazwisko
adres
sposób płatności
nr telefonu
itp.
Potem sprzęt oddany do naprawy:
2) Sprzęt
Tutaj gorzej z kluczem - może to być np. numer seryjny
* typ sprzętu
* wada
* itp.

No i jeszcze zlecenie:
* nr zlecenia
* kiedy oddano
* kiedy przewid. naprawa

Potem to możesz zdrooowo rozbudować - 'wyrzucanie' na ekran spraw, które
są pilne (np. że trzeba na jutro naprawić komputer), priorytety itp.
Ogromna ilość możliwości. Ja myślę, że tydzień pracy w Access i 3 w C ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
mailto:bachus_at_irc.pl