Re: Stabilność

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Sun 06 May 2001 - 19:30:16 MET DST

> Mój komputer dziwnie się zachowuje po kilku godzinach pracy lub gdy
jest
> dosyć ciepło jak np. 1-3 maja. Program PC Alert III pokazuje dziwne
wahania
> prędkości wentylatora oznaczonego FAN1( chyba tego głównego nie na
procku).
> Skoki wahają się od 49.. do 5080 rpm prawie 200 jednostek. Słychać to
nawet
> "gołym" uchem( jakby zwalniał i przyspieszał). Temperatura CPU nie
> przekracza raczej 50 st. Celcjusza (może 52 czasami), przeważnie
45-47.

Czujka nie zmierzy prędkości idealnie, wahania wskazań zawsze będą.
Ale jeśli te zmiany słychać "gołym uchem", to znaczy że coś jest
nie w porządku z wiatraczkiem. Posłuchaj rady kolegi Artura.

> Czy to może świadczyć o niestabilności systemu( dosyć często się
> wiesza)? Jeżeli tak to jak sprawdzić stabilność i jak ją ewentualnie
> skorygować?

Jeśli "dosyć często się wiesza", to może to świadczyć o niestabilności
systemu ;). W takim przypadku nie trzeba nawet sprawdzać. Jak skorygować
niestabilność? To trudne pytanie. Przyczyn może być wiele. Na przykład
przegrzewanie się procesora. Że masz 52'C max? Może czujnik temperatury
nie przylega do obudowy procesora? Sprawdź. Karty graficzne z chipami
Nvidii też potrafią sprawiać wiele problemów. Usuń dokładnie wszystko co
instalowałeś z płyty dołączonej do karty (ze sterownikami włącznie).
Jeśli miałeś wcześniej inną kartę, usuń po niej wszelkie ślady. Teraz
zainstaluj czyste detonatory w wesji WHQL. Tak w ogóle to sterownik do
każdego urządzenia może powodować niestabilność. Nie instaluj więc
żadnej
bety, tylko finalne wersje, najlepiej z certyfikatem MS. Może coś nie
styka jak należy, np. pamięci w gniazdach? Sprawdź wszystko dokładnie.

> Moja konfiguracja to: MSI 6330, Duron 800, GeForce 2MX, zasilacz 300W,
> cooler na procku Spire.

U mnie Duron 650 na Abit KT7-RAID jest idealnie stabilny. U Ciebie też
powinien.

Wonder