Re: monitor: 15 LCD czy 19 standard

Autor: Cobra Punisher alias DalejLama (raksen_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 28 Apr 2001 - 00:57:59 MET DST

> ja-cus tu nie rozumiem. niby to prawda, ale refresh na 75 hz mam, wiec
> przy ogladaniu filmow 75 razy na sekunde obraz to mi sie raczej nie
> zmienia... a w q czy gram na 100fps czy na 75 to tez roznicy za wielkiej
> nie ma...

No bo 75x/s zostaje "namalowany" obraz.
Nie ma to nic wspólnego z tym jak szybko gaśnie plamka.
To oczywiście powoduje że istnieje spora różnica w
ostrości obrazu w częśc, za którą odpowiada odświerzanie.
Posłużę sie przykładem zwykłej żarówki. Zapalasz ją w mig ale gaśnie
duuuuużowolniej. Nie nauważasz migania światła pomimo że to
"tylko 49,xx Hz" (włącz sobie 60Hz w monitorze (no koments))

> _chyba_ bo osobiscie nie mialem do czynienia z panelami i
> dlatego postuje, zeby ktosik doswiadczony sie wypowiedzial... ktos, kto
> pogral w quaki itp na lcd...

A i tu sie trochę mylisz.
Jeśli masz WŁĄCZONĄ synchronizację wyświetlania klatek ze stumieniem
elektronów "rysujących" obraz na CRT (czyli Vertical Sync ON)
to masz gorsze osiągi (fps) karty ale obraz na pewno nie będzie
"zniekształcony"
jak w przypadku VS OFF. Oczywiście że jeśli ktoś tylko może to WYŁĄCZA
VS bo może to nawet poprawić wydajność o kilkadziesiąt klatek (przykład
z QIII) ale trzeba się liczyć z "dziwnymi", przeważnie pomijalnymi (acz do
zauważenia)
błędami wyświetlania obrazu przez monitor.

--
Pozdrawiam
Cobra