Re: Pecet na serwer.

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 22:56:33 MET DST

Niejaki(a) Roman Rumian <rumian_at_agh.edu.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal olsnienia i napisal:
> i wyjasniam: to biuro administrowania sluzba zdrowia (przeplywy pieniedzi z gory w dol, zakupy, remonty
> administrowanie budynkami, sprzetem), czyli dane powinny byc raczej solidnie zabezpieczone.

To w takim razie nie windows... Linux, *BSD...

> Polaczenie z
> Internetem jest wlasnie na etapie wyboru operatora, ktory dostarczy stale cos sensownego: stale lacze wydaje
> sie zbyt drogie, a modem 56kbps, hmm... może byc za drogi(oplaty za impulsy) i zbyt wolny.
> Wiem, ze taki serwer mozna zrobic z najzwyklejszego peceta, ale w tym wypadku to chyba zbyt ryzykowne.
> Doradzilem jakis LANSerwer Optimusa, ale tu rozmowa zaczyna sie od 6000 zl netto. :-(

LAN Serwer optimusa to nie jest pecet? Serwer to mozna postawic nawet
jakims slabiutkim 486, ktore i tak bedzie nadto jako sam router...

> Macie lepsze propozycje ?

Wez czlowieku sie zdecyduj co chcesz? :) Jak kupisz ocipusa, to starcisz
to, ze oni zwykle montuja przet nienajlepszy w swych kompach (patrz -
celron na 66Mhz, a pamiec plyta chodzace na 133..., lub np. dysk
Samsung, itp...).

Jak to ma byc win2k, to poczytaj wczesniejsze posty z tej grupy - co
wybrac zobaczysz... jesli jednak ma byc linux to nie jest dobrym
pomyslem kupowac nowy.

Najlepiej to tak:
cpu miedzy 200-400... zaleznie od ceny i zastosowania
256mb ram pc100 (nowe oczywiscie... pc100, bo puscisz na ras-cas 2.2.2).
plyta w miare dobra - z dimmami kanieszna
dyski - noiecznie nowe i dobre -Fujitsu ostatnio jakos mi sie spodobaly
:) Ciche, duze, dosyc tanie. Mowa o olejowych 40GB :) Podlaczasz takie 3
i masz duuuuuzo miejsca :) Jak ma byc SCSI, to kontroler i... tutaj
polegam na testach CHIPa, ale SCSI sa produkowane z duza gwarancja i
zwykle sa o wiele lepszy od IDE -> IBM jest np. nie do zdarcia...
podobnie Quantum, Fujitsu... na kazdy dysk dobrze jest zalozyc wiatrak,
a dyski podlaczyc w raid...
Co tam jeszcze? Flopa nei bedzie toto raczej potrzebowalo... ani
cdromu... na chwilke mozesz przelozyc z innego kompa...

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|__txt by: MGB - pl.comp.pecet "Mi (...) padl Asus A7V, zepsula__|