Re: Pecet na serwer.

Autor: Roman Rumian (rumian_at_agh.edu.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 10:45:27 MET DST

Witam,

Mariusz Michna wrote:

> (...)Wlasnie, jaki serwer?
> Jesli dosyc mocno obciazony serwer plikow (Linux/Samba) to minumum
> Celeron 300 i 64 MB RAM. Wazny jest tez szybki dysk, aby nie byl
> 'waskim gardlem' serwera.
> Slabszy nie da rady wpychac danych w siec z jej pelna szybkoscia,
> jesli bedzie to siec 100 Mb/s.
> Jak zmienilem na taki z P200 MMX i 32 MB RAM to wzrost wydajnosci
> sieci byl dwukrotny. Zmienilem tez wtedy dysk z Quantuma 2.1 GB na IBM
> 20 GB ATA/66 7200 obr/min.

dzieki Wam :-)))

i wyjaśniam: to biuro administrowania sluzba zdrowia (przeplywy pieniedzi z gory w dol, zakupy, remonty
administrowanie budynkami, sprzetem), czyli dane powinny byc raczej solidnie zabezpieczone. Polaczenie z
Internetem jest wlasnie na etapie wyboru operatora, ktory dostarczy stale cos sensownego: stale lacze wydaje
sie zbyt drogie, a modem 56kbps, hmm... może byc za drogi(oplaty za impulsy) i zbyt wolny.
Wiem, ze taki serwer mozna zrobic z najzwyklejszego peceta, ale w tym wypadku to chyba zbyt ryzykowne.
Doradzilem jakis LANSerwer Optimusa, ale tu rozmowa zaczyna sie od 6000 zl netto. :-(

Macie lepsze propozycje ?

Pozdrowienia

Roman Rumian