Re: Co zrobić z Celeronem 600?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 14:46:58 MET DST

Hi,

Proszę o brawa dla Pszemola za pominięcie milczeniem niewygodnej dla
niego części postu :))))

Pszemol wrote:

> Otóż to - projektuje się na 100MHz a w testach sortuje się czy
> chodzą na 100 stabilnie, jak nie chodzą to idą jako 80, 70, 50...

Nie sortuje się, mój drogi. Nie sortuje się. Akurat mam teraz wykłady
z przedmiotu "Niezawodność i testowanie", który się tym zajmuje.
Sortuje się kilka pierwszych serii, a potem już wiadomo, jaka jest
jakość produktów opuszczających linię produkcyjną i nie ma po co
sortować, bo albo układ jest niesprawny, albo ma określoną jakość.
Sortuje się tylko najwyższe poziomy (czyli np. w naszym przykładzie
90 MHz i 80 MHz byłyby sortowane), reszta jest w stanie działać
co najmniej na 80 MHz, więc sprzedaje się je jako 70 MHz i
wolniejsze. Dotarło?

Pełne testowanie jest baaardzo powolne i baaaaardzo drogie...
Żaden producent nie pozwoli sobie na sortowanie procesorów na wyjściu
linii produkcyjnej.

> Wy zdajecie się marzyć, że skoro Intel sprzedał coś co chodzi 100
> jako 50 to tylko dlatego, że brakło mu junków które nie chodzą na 100.

Dokładnie tak jest. To nie marzenie, to fakt.

> Ludzie! Opamiętajcie się... nie wiecie, że odpadów w produkcji jest
> więcej niż dobrych produktów? Zdecydowanie więcej będzie procków,
> które nie wyszły cacy niż tych, które wyszły cacy.

Ale albo nie wychodzą w ogóle, albo wychodzą całkiem dobre. Na pewno
nie dostaniesz (w naszym przykładzie ciągle) procesora 50 MHz zdolnego
do pracy przy 100 MHz, ale można zaryzykować stwierdzenie, że z takiej
serii 95% układów sprzedawanych jako wolniejsze niż 80 MHz będzie działało
na 70, 75 MHz nawet, jeśli na nich pisze, że to 40 czy 50 MHz. Technologia
taka jest i koniec.

> Proszę o podanie jakiegoś udokumentowanego (nie wyssanego z palca)
> dowodu, świadczącego o tym, że Intel świadomie sprzedaje procki
> które ON UWAŻA, ŻE POSZŁYBY na szybkości 900 jako procki 600...

Mogą być moje notatki z wykładów na temat produkcji i testowania
skomplikowanych układów scalonych?

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |