Re: IBM ..... vs. Seagate [cd]

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 04:48:59 MET DST

Użytkownik "Marek Szopinski" <mssoft_at_mssoft.com.pl> napisał w wiadomości news:3ae7147b$1_at_news.vogel.pl...

> Mylisz się kolego.

Jestem Twoim kolegą?

> Nie w przypadku IBM. Daję 50%, że IBM padnie w 6
> pierwszych miesiącach eksploatowania.

Za cienki jesteś aby obstawiać takie zakłady.

> Mówię o modelach ATA-100 7200 obr.

A konkretnie? Jakie mają MTBF?

> Mój padł po 6 miesiącach, koledze padł w trzecim miesiącu.

No cóż... mieliście pecha. Nic więcej nie można powiedzieć.

> Pytałem się znajomych
> serwisantów. Awaryjność dysków IBM w ciągu paru miesięcy eksploatacji
> sięgnęła nawet 90%. I jak się ma tu przeliczanie prawdopodobieństwa ?

Wciąż o niczym to nie świadczy. Po pierwsze - zbyt mała próbka
statystyczna a po drugie środowisko niekontrolowane - nie masz
pojęcia co ludzie robią z dyskami... Sam byłem świadkiem gdy
facetowi na giełdzie (sprzedawcy) przewrócili stół pełen dysków
i wszystkie wysypały się na betonową posadzkę... Pozbierał je
i sprzedawał dalej - ciekawe jakie problemy bedą mieć kupcy...

> Co ciekawe - serwisowane IBM'y jeszcze nikomu z kumpli nie padły.

Czy Ty zdajesz sobie w ogóle sprawę co to jest ISO?
Zdajesz sobie sprawę jak się testuje te parametry?

> A'propos Seagate'a. Ze sprzedanych przeze mnie kilkunastu sztuk wróciły do
> mnie wszystkie w okresie od 3 do 14 miesięcy od daty sprzedaży. Nie wrócił
> do mnie żaden WD'ek. Na pewno będzie się to zmieniać.

Co tu dużo mówić... Sam jestem miłośnikiem Western Digitala i gdy
kupowałem dla siebie dysk to byłem zawsze wierny tej firmie bo
się nie zawiodłem na swym pierwszym zakupie. Ale gadki w Twoim stylu
to po prostu nic nie warta pleplanina. Większy MTBF będzie oznaczał
większą szansę na to, że dysk będzie pracował bezawaryjnie. Kropka.