Re: Instalowanie karty do PC objętego gwar

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 12:27:29 MET DST

On Mon, 23 Apr 2001, Pilu wrote:

>+ Witam
>+ Kolega z sieci ma zaplombowany komputer [...]
>+ bo zerwanie plomb = utrata gearancji na

 Nie "bo" a "i" :)
 Obecność plomb nie oznacza j.w.: tj. niektórzy (OPTIMUS jak rozumiem)
mogą tak "stanowić umowę".
 Niemniej nie tylko "u pana Józia za rogiem" ale także np. w VOBISie
da się wynegocjować zakup oplombowanej skrzyki którą *można* otworzyć.
 Serwis chce mieć tylko informację że była otwierana, być może zażąda
powiadomienia kiedy chcesz włożyć kartę itp. - i mogę ich miejscami
zrozumieć :]
ZASTRZEŻENIE: nie twierdzę że praktyka j.w. jest w ww. firmie
 obowiązująca, nie twierdzę że plombowanie (w ogóle) jest najlepszym
 wynalazkiem dla "świadomego właściciela PC" itp. Stwierdzam fakt
 że przymusowa plomba nie oznacza "zerwiesz->nie masz gwarancji".

>+ wszystkie części (bzdura do kwadratu).

 Zgoda.
>+[...] tam zainstalowali i KAZALI MU ZAPŁACIĆ 50zł+VAT ZA
>+ INSTALACJĘ "BO KARTA NIE BYŁA KUPOWANA U NAS".
>+ Moje pytanie: jakim prawem

 No... zaraz. Zainstalowali ? To mają prawo skasować.

 Kwestią umowy jest tylko zgoda na zakaz otwierania swojego komputera :]
IMHO powinien być obowiązek informowania co znaczy plomba :>
(nie, ja jestem *przeciw* plombowaniu na ww. warunkach i dosłownie
 to co napisałem: uważam, że przy kupnie sprzedawca powinien mieć
 prawny obowiązek zaznaczenia jak firma interpretuje problem
 "plomba a gwarancja". Dla porządku: *zwyczajowo* i *we wszystkim*:
 jest plomba->nie wolno ruszać; niestety)

>+ - przecież zamykają Ci nowy komputer i jesteś
>+ skazany na ich DARMOWY serwis w okresie gwarancyjnym.

IMHO nadużycie: DARMOWY serwis "w celu przywrócenia do stanu
 używalności jak się zepsuje".

>+ P.S. Nieświadomy kolega oczywiście zapłacił.

 Jeśli umowa tak przewidywała to nie miał wyjścia :(
(no, mógł karty nie wkładać !)

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.