Re: Wyuzdana dyskietka ;-)

Autor: Gregorek (gregorek_at_kki.net.pl)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 00:27:07 MET DST

> A mi się wydaje, że FAT jest zawsze w tym samym miejscu, może być co
> najwyżej mniejszy lub większy

> Po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że FAT tak zmyślnie się zamiąchał,
> ze jaena stacja widziała jeden, a druga jego kopię, oczywiście z innego
> formatu.

> Zanim ją potraktowałem scandiskiem, na jednym kompie pliki odczytywały się
> bez błędów, niestety nie sprawdziłem tego na innym komputerze.IMHO
komputer
> mimo wszystko potraktował poprzednie pliki jako obszar zajęty i nagrał w
> [...]

Witam!
Po przemyśleniu sprawy uważam, że jedyne sensowne wyjaśnienie tego zjawiska
jest możliwe jedynie wtedy, gdy odrzucimy założenie, iż zawartość dyskietki
wskazywana przez komputery była informację pobraną bezpośrednio z tego
nośnika. Wydaje mi się, że oba komputery podawały informację ze swojego
bufora, to znaczy po sprawdzeniu numeru dyskietki już nie fatygowały się do
pracy fizycznej, a dane odczytywały z pamięci cache w RAM.
Oczywiście pozostaje wówczas zagadką takie zachowanie się komputerów, a
właściwie systemu operacyjnego, ale sprawa "cudownego" widzenia dwóch
różnych zawartości na jednej dyskietce, co przeczy prawom fizyki, byłaby
wyjaśniona.
Oczekuję niecierpliwie na wypowiedzi polemiczne.
Pozdrawiam wszystkich.
Gregorek.
Cozłegotonieja.