Re: Abit BX6 R2 i Celeron II 800

Autor: Gregorek (gregorek_at_kki.net.pl)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 00:12:57 MET DST

> Już zniszczyłem jednego Celerona kręcąc go i nie chcę rozwalić drugiego
proca
> dlatego interesuje mnie C800. Nie wiem tylko czy bios QR rozpozna C800
jako
> Celerona tyle ze z FSB

Witam!
Też mam taką płytę. Chodzi na niej Celeron 600/1009. Z moich obserwacji
wynika, że
BIOS uznaje tylko częstotliwość 66 dla Celeronów II. Ponieważ największy
ustawiany mnożnik to 9, stąd ta liczba 600 (66,6 x 9).
Celerony mają zablokowany mnożnik, zatem jedyna możliwość to zwiększanie
częstotliwości szyny.
Mój komputer bootuje się jako 600, ale w Windows programem SoftFSB szyna
przestawiana jest na 112 MHz. Pomimo takich "wygibasów" komputer chodzi
stabilnie, o ile oczywiście nie szaleję w Internecie, IE nie raz i nie dwa
zamroził mi maszynę, na poprzednim Celeronie 300/450 też to robił.
Konkluzja: przypuszczam, że procesor wystartuje jako 533 i jest duża szansa,
aby go w Windows "podciągnąć" do właściwej częstotliwości, a może i wyżej.
Powodzenia, daj znak jak poszło.
Gregorek
Cozłegotonieja.