Troche dziwow pomozcie - dlugie

Autor: lukas3339 (lukas3339_at_kulturystyka.pl)
Data: Wed 25 Apr 2001 - 23:18:17 MET DST

Witam,
No wiec dzisiaj sie wybralem do kumpla bo mu obiecalem ze zajrze do jego
kompa ,ze niby co tam w srodku itd. No i odkrecilem obudowe patrze a tam
dzungla normalnie kable z tasmami poplatane, tasmy kilometrowej dlugosci
wiec co sie dziwic ze wszystko wolno chodzi. No to mu obiecalem ze mu to
uporzadkuje po niedzieli. No i mam pare pytan w zwiazku z tym. Przede
wszystkim nie umiem rozpoznac co to za mobo jest, na plycie nic nie pisze
tylko na kosciach pisze cus takiego.
Na jednej:
ALI M1543C B1
0010 TM07
XB1t1200000D
TAIWAN
Na drugiej:
ALI M1542 A1
100 Mhz
0002 TS05 XD417390000E
i jeszcze sa ze dwie takie male na ktorych pisze ISSI i sporo numerkow
ktorych nie chcialo mi sie przepisywac. Czy to ALI to nazwa producenta czy
co? Bo przy starcie komp pokazuje po prawej stronie logo Acorp i nie wiem
czy to od plyty czy moze od monitora ( Belinea 14'' stary). Procek to AMD
400 i teraz problem czy plyta to na via jest i instalowac jakies 4in1 czy
cos takiego czy nie potrzeba. Na plycie sa 3x isa, 3x pci i 1x agp. Do tego
obok gniazd do ramu zauwazylem takie 2 krotsze biale gniazda to tez jakies
stare do ramu czy co?
I drugie pytanie, bo tna mu sie divx ale nie dziwota bo ma 32mb ramu pc 100
i s3 trio 3d. Wiec teraz problem bo on nie ma za duzo kasy wiec czy najpierw
dokupic ram czy moze zmienic grafe bo chyba na tym trio nie ma szans na to
zeby sie divx nie ciely. Wiec jak radzicie co zrobic zeby to jakos zaczelo
chodzic bo na razie to jest kompletna kaszana. Probowalem mu wsadzic na
probe moja vante 16mb ale jak instalowalem fachmany to chcial glide2xx.dll i
nvarch16 czy cos takiego i nie umial tego nigdzie znalezc. Gdzie tych plikow
szukac?
Jak mu dolozylem 128mb ramu to zero jakiegokolwiek przyspieszenia. Czemu on
tak wolno chodzi, dysk ma 6,4 gb, moze to przez to ale watpie bo ja jak
mialem na podobnym konfigu 2,5gb medaliste to mi chodzilo wszystko duuzo
lepiej.
Kurde sporo tych pytan ale ma nadzieje ze ktos pomoze. Przede wszystkim
chcialbym sie dowiedziec co to za mobo.
To jak Towarzysze, pomozecie? :-)))))))
pozdrawiam
lukas3339