Re: jak formatowac dysk i takie tam....

Autor: Gregorek (gregorek_at_kki.net.pl)
Data: Tue 24 Apr 2001 - 20:30:31 MET DST

Użytkownik "Koluniu" <tesa_at_netbiz.com.pl> napisał w wiadomości
> Przepraszam ze zadaje retoryczne pytanie, ale czy ktos moglby mi podeslac
> jakąś prostą instrukcje jak formatowac dysk i wgrywac na nowo system
> Windows?
>
> bo dosyc mam wozenia PCta siostry do kolegi zeby robil fdisk po tym jak
jej
> dziecko powgrywa 1 023 586 darmowych gier i rozwali przez to system.

Witam!
Nie napisałeś, jak bardzo nie znasz się na komputerach, więc spróbuję na
czuja.
Zakładam, że masz CD-ROM z instalacją Windows w wersji, o którą Ci chodzi.
1. Poproś kolegę, do którego wozisz komputer, aby zrobił dyskietkę startową
tzw. boot-disk, która będzie zawierała pliki umożliwiające start systemu
Win95B lub wyższego z obsługą napędu CD.
Dyskietka taka musi zawierać wszystkie niezbędne pliki do instalacji,
kolega na pewno wie jakie.
Poproś go, aby na tej dyskietce umieścił tzw. batcha, który
- sformatuje dysk C:
- uruchomi z CD-ROM plik instalacyjny Windows.
Niech poda Ci nazwę tego batcha. np. "ruszaj".
2. Z dyskietką i CD-ROM zasiądziesz do komputera
- włożysz dyskietkę do stacji
- włączysz komputer, poczekasz ok. 1 minuty.
- gdy zobaczysz taki napis na czarnym ekranie A:\> napisz ruszaj i naciśnij
Enter.
- poczekaj jakieś kilka-kilkanaście minut,
- dalej rób co instalator Windows każe.
Tak się robi instalację podstawową i to jest bajka. Schody zaczynają się
później, podczas wgrywania nowych sterowników i oprogramowania, ALE TO JUŻ
INNA HISTORIA.
Pozdrawiam.
Co złego to nie ja.
Gregorek.