Prozaiczny prob. z ISA

Autor: Plain (f-pinkawa_at_imp.sosnowiec.pl)
Data: Tue 24 Apr 2001 - 16:11:30 MET DST

Czesc
Uff - no i probl. rozwiazany
Do rzeczy - poproszono mnie w firmie o wymiane plyty wraz z CPU i RAMem w PC
pracujacym z pewnym przyrzadem pomiarowym ( jeden z moich obowiazkow
zreszta).OK podmienilem calego PC z P60 na P 133, do tego nowego wkladajac
HDD i 2 karty specjalizowane z starego.
Dobra uruchamiam, dziala, prosze pania abyWSZYSTKIE FUNKCJE owego aparatu
dobrze posprawdzala.No i posprawdzala, ok.

DZien nastepny - jade sobie do pracy, a tu dzwoni moja komurka, glos mojego
szefa - o ktorej bedziesz ? - za 5 min, juz parkuje.Ok to szybko bo szukaja
cie w zwiazku z magicznym aparatem.
Dobra wysiadam z samochodu, pedze do pan i co ? niby dziala, ale nie dziala
jakas tam kalibracja.
No dobra mowie przecie wczoraj pani sprawdzala i bylo ok ? no tak ale nie
moge wszystkiego na raz sprawdzic bo to badanie progresywne etc.
No to przekopalem tego pc calego, sprawdzilem wszystkie kable ktorych do
owych kart troche idzie, wszystko cool.
A co do kart to nie podobaly mi sie od samego pocz, ISY 2 szt, dosyc dlugie,
8 BITowe, wszystko na zwyklych TTL UCY 74xx + pare multiplexerow.
Po przemysleniu doszedlem do wniosku ze moze to nowe PC za szybkie.No wiec
wsadzilem tam 486 i co ? a nic, totalna klapa, ten to nie raczyl owych kart
zobaczyc nawet.
Tak wiec wrocilem do punktu wyjscia podlaczylem PC wyjsciowy czyli Pent. 60
na plycie Intela.Kurde badania nadal sa rozkalibrowane, ze tak powiem.

Az w koncu zaswitalo mi TURBO !!!!!! wylaczyc i juz.Pomoglo, a sam je
wlaczylem, bo mialo byc szybciej.

Po tym zadzwonilem do serwisu tego patentu ( idiota mialem to zrobic zaraz)
gdzie mnie oswiecono ze oni odradzaja jakiekolwiek modernizacje PC z tymi
kartami, bo karty te sa bardzo wrazliwe na czestotliwosc magistrali, nie
maja kwarcu i swoje czestotliwosci biora z magistrali dzielac przez tyle ile
im potrzeba, warunek - czest. magistrali musi byc scisle okreslona, na ile
to nie wiedza bo ten sprzet to muzeum, ale jak dziala to nie ruszac.

uff - alem sie rozpisal Wniosek : nie ruszac PC przy aparatach pomiarowych
bo skutki bywaja nieprzewidywalne, a jak juz to dobrze opytac w serwisie czy
to nie grozi aby jakimis skutkami ubocznymi.