Problem z Asusem CUV4X-E

Autor: Marek Szopinski (mssoft_at_mssoft.com.pl)
Data: Mon 23 Apr 2001 - 14:03:13 MET DST

Chcąc unowocześnić sobie PC'ta zmieniłem sobie płytę główną na w/w. Niestety
karta graficzna musiała również ulec zmianie. Diamond Vipper 770 odmówił
posłuszeństwa na Asusie. Podobnie było z jednym z chipów DIMM (niby 133MHz).
Powymieniałem wszystko no i zaczęły się problemy ze stabilnością. Niebieski
ekran widzę po kilka razy dziennie. Przy poprzedniej płycie (Abit BII lub
coś w tym stylu) po zamianie W98 na ME stabilność poprawiła się znacząco.
Jeśli jakaś aplikacja sypnęła się raz na tydzień, to było to wydarzenie.
Używam głównie aplikacji graficznych. Zainstalowałem sobie najświeższe
sterowniki do płyty i nic.

Na poprzedniej płycie miałem podciągnięty zegar na szynie do 147MHz i
wszystko było cacy. Tutaj wyjście ponad 133MHz owocuje zwiększeniem
częstotliwości występowania upadków systemu. Wiem, że Asusy zawsze miały
problemy z dopasowaniem do nich hardware'u. Czy ta tendencja nadal jest
utrzymywana ? Czy ktoś z Was wie co jeszcze można zrobić/sprawdzić/ustawić
zanim wyrzucę płytę przez okno ?
Dodam, że spowolnienie dostępu do pamięci niczego nie zmieniło. Co ciekawe,
mogę zostawić komputer z załadowaną dowolną liczbą aplikacji i nic się nie
stanie. Problemy ujawniają się tylko w momencie wykonywania różnych
operacji. Może ma to związek z dostępem do dysku (IBM UATA100, 30GB) ? Sam
już nie wiem.

Może jest gdzieś w necie jakieś narzędzie pozwalające określić co niedobrego
dzieje się w systemie ?

--
Pozdrawiam
Marek Szopiński