Re: Ile MB ma Seagate 10,2

Autor: Czepcu (czepcu_at_interia.pl)
Data: Sun 22 Apr 2001 - 07:56:19 MET DST

> Oddałem dysk do reklamacji bo zaczeły się pojawiać bad clustry (dysk
kupiłem
> w listopadzie). Słyszałem że mają swoje sztuczki żeby nie było widać bad
> blocków ale wydaje mi się że przesadzili , żeby z dysku 10,2 GB zostało
9,7
> ?

Nia daj sobie wcisnąć tego dysku spowrotem nawet jak ci będą tłumaczyl, że
jest pełnosprawny. Te "sztuczki" o których piszesz to zwykłe ukrywanie
badsectorów pod Diskeditorem. Ale jeśli badsectory zaczęły się pojawiać to
ich liczba się systematycznie będzie zwiększać - trzeba mieć mocne nerwy
żeby trzymać ważne dane na takim dysku. Jeżeli kupowałeś to w porządnym
sklepie to powinieneś dostać nowy dysk (w moim przypadku tak było).
Zakładając, że ten dysk miał pierwotną pojemność 10,2 GB a teraz ma 9,7 GB
to aktualnie jest na nim ok 0,5 GB badsectorów (to jest ok 5% powierzchni
dysku !!!!!!!). Nie daj się oszukać.

Pozdrawiam
Łukasz Czepiec
http://www.czepcu.prv.pl