Re: flyvideo 98 - problemy

Autor: Piotr Piekarski (chemik333_at_poland.com)
Data: Sat 21 Apr 2001 - 22:38:39 MET DST

Użytkownik "Peter Riley" <mkl_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Kupilem karte flyvideo 98. Mam z nia kilka problemow: obraz z kabla jest
> nedznej jakosci (pikseloza, kolorowe plamy, wyglada jakby byl mocno
> skompresowany lub zle nastrojony)

Tez tak mialem - pokombinuj z wtyczka... no innymi miejscami gdzie kabel byl
rozcinany, np w rozgaleziaczu itd. - u mnie pomaga :)

> z kamery hi8 z gniazda svhs jest juz
> znosnie, po zmianie ustawien capture obraz minimalnie sie poprawia, ale
nie
> mozna ustawic 25 fps (jest 29)

W tym nie pomoge bo jeszcze nie zgrywalem nic :(

> ani stereo (jest mono).

No bo ta karta przeciez nie obsluguje stereo... to nie Fly Video 2000 (swoja
droga troche szkoda... :( )
Ale mozna to obejsc: podlacz wyjscie z kamery przez rozgaleziacz na chinche;
jeden z obrazem do karty, a dwa kolejne z przejsciowka na jacka stereo i do
karty dzwiekowej do line in.

> Po zmianie kodu kraju obraz sie zmienia, wiec moze tu tkwi przyczyna (po
> wybraniu Polski wlacza sie automatycznie SECAM. Probowalem zmieniac fine
> tuning, ale skoki sa zbyt duze.

Niczego z powyzszych nie probowalem.

> Po wlaczeniu zgrywania do AVI obraz na ekranie calkowicie znika (ale
nagrywa
> sie).

To normalka: twoj komp nie wydala z odswierzaniem ekranu wzgledem obrazu z
karty bo ta jest poteznie obciazona...

> virtualdub nie rozpoznaje wogole drivera.

Mam virtuala ale nie probowalem na nim innych rzeczy niz konwertowanie
plikow, kodowanie itd.
Ale swoja droga tez nie bylo go widac...

> Mam cel366_at_458 64 ram, winME eng.

hmmm... no to nie najlepiej... jak mialem C566 i 64 ram to tez tak krzaczyl
z programem a powyzej 384*288 i 17 klatek na obrazie pojawialy sie paski a
obraz czasami zaczynal skakac... dupa :( wiec sie przyzwyczailem do 15
klatek ale to mimo wsio troche malo.
Teraz mam 190 ramu i nie widze za bardzo poprawy... moze poza tym ze zaczal
spoko bez skokow i w najlepszej jakosci zgrywac w realu do mpeg-a 1 w
PoverVCR, ale to tez tylko przy 15 klatkach. Jak zauwazylem to ta karta nie
jest za dobra w przechwytywaniu obrazu TV. Wina karty = slaby chipset (To
ten z jakas liczba chyba bt... cos tam), ale moze sie myle... mysle ze tez
ma na to wplyw plyta glowna (moj soltek na via ma podobno jakies pieprzone
ograniczenie wzgledem przeplywnosci MB do i z pamieci, to wyglada na cos
okolo 200 MB, podobno w I815 wynosi to 500 MB) wiec czesciowo to tez moze
byc to niezaleznie od wielkosci pamieci RAM.

> Uzywam drivera do win2000 (na stronie lifeview.com ten sam plik jest dla
w2k
> i dla winME)

Ja uzywam tych z plytki, bo jak sciagnalem ze strony to nie moglem odpaliz
zadnego programu ukazujacego wizje, a jak bralem go z plytki to deinstalowal
mi nowe stery i instalowal stare... nie chce mi sie ich recznie kopiowac,
ale tez nie wiem jaki bylby tego efekt...
W razie czego priv :)
Siemka :)))

--
Piotr Piekarski
Moje adresy: chemik333_at_poczta.onet.pl