Re: Szumu na SB Live

Autor: Olek (alpli_at_polbox.com)
Data: Fri 20 Apr 2001 - 16:09:45 MET DST

Ja mam kartę SB Live!1024 i sprawa wygląda tak samo - po prostu szumi.
Do pracy na komputerze używam słuchawek studyjnych i szum jest tym bardziej
denerwujący.
Udało mi się częściowo wyeliminować problem ustawiając poziom sygnału we
wszystkich
wejściach do nagrywania (mic, line-in, midi itp.) na minimum i jako domyślne
wejście
ustawiając MIDI. Obniżyło to poziom szumu ale nie wyeliminowało go
całkowicie.
Sprawdź też czy przy wejściu "mic" nie masz włączonej opcji "20dB boost"
bo też potrafi dodać niezły szumik.
Zgadzam się z RusH'em apropos Vortex1 (Diamond S90) - miałem taką samą
kartę,
słuchałem jej na tych samych słuchawkach i przy tej samej konfiguracji
sprzętowej
i szumu po prostu NIE BYŁO (!). Łezka się w oku kręci.
Na stronie http://www.grassomusic.de/english/midinet.htm#midle znalazłem
informację
że na szum w SBLive! może mieć wpływ chłodzenie procesora za pomocą
instrukcji
HALT (wbudowane w Win2000 i WinNT oraz za pomocą programów typu Rain
i Waterfall w Win9x) ale podczas pracy w Win98SE nie zauważyłem żadnej
różnicy
przy Waterfall włączonym i wyłączonym.

Pozdrawiam
Olek