Re: Czy komus dziala i815?

Autor: Michał (mzabiegly_at_wp.pl)
Data: Wed 18 Apr 2001 - 01:32:45 MET DST

Użytkownik "baZyl" <bazylook_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Jednym slowem zintegrowany sprzet to wielkie gowno...
>
> Jak 815 to tylko i815EP, albo od razu wylaczac grafe i instalowac
dodatkowa,
> no chyba ze ktos pragnie tanio, w miare dobry sprzet do biura...
> ... to niech sie bawi w konfiguracje
> Ciekawe czy zaoszczedzone pieniadze zrekompensuja utracone nerwy...;)))
-------
człowieku, zintegrowane karty grafiki istniały juz od czasow komputerow xt
i 286.....
i gdyby było gowno to by tego nikt nie produkował, to jest własnie zaleta ze
wszystko powinno byc ze soba w jak najlepszym porzadku bo kazda płyta
(dajmy tu dla przykładu ECS p6isa-II) ma te same podzespoły ktore dobrane sa
dla najlepszej i niekonfliktowej konfiguracji. To własnie na oddzielnych
produktach (np. oddzielna karta graf. i płyta) czesciej wystepuja problemy
bowiem mimo pewnych przyjetych standardów i norm nie jest mozliwe
przetestowanie sprawnego działania wszystkich kart graficznych i płyt
głownych jakie sa na rynku ze soba, a modele zintegrowane maja zawsze takie
same podzespoły ktore działaja ze soba bo stanowia produkt połaczony w jedna
całosc (inna kwestia to zle napisane sterowniki tych podzespołów). Takie
zestawy maja zazwyczaj mniejsza wydajnosc ale z pewnoscia nie straci sie na
nie nerwow podczas konfiguracji (chyba ze sa wadliwe sterowniki).
Sam posiadam płyte z chipsetem i815e i nie miałem jakichkolwiek problemow z
konfiguracja. Zreszta ten chipset jest najlepszym chipsetem po BX (wg. pcwk
i tomshardware) i ja sie z tym zgodze. Wiec nie pisz bzdur ze urzadzenia
zintegrowane sa dla tych ktorzy lubia bawic sie w konfiguracje i tracic
nerwy. Owszem moze sie zdarzaja jakies płyty z niedokładnym softem do nich
lub płyty niedopracowane i ktos na taka akurat trafił, ale tak moze sie
zdarzyc w wielu podzespołach do ktorych niezbednego działania potrzebne sa
czasem sporej objetosci sterowniki.