Re: Prosba o ocenę kompa

Autor: Kasus (kasus75_at_poland.com)
Data: Fri 13 Apr 2001 - 23:07:38 MET DST

>Kolega kupuje córce kompa na komunię i ma >problem :)
>Komp ma być do zabawy ( gier )m nauki i do >internetkowania.

>Można u nas ( w Łodzi ) dostać np. takie gotowe >zestawy:

> [...]

      Celeron 800 (najlepiej)
>128 MB ram
>SB live
>HDD 30 GB 7200 U100 ( co to znaczy ? )
 szybkość transferu między dyskiem a komputerwm (obecnie najszybsza
wartość). Polecam IBM, Fujitsu, Quantum, odradzam Samsung, Segate II.
>DVD
 polecam Pionieer 116 lub 106 (czyta wszystko choć trochę głośny). Odradzam
Samsung. LG.
>grafika GeForce 32 MB MX (z wyjściem TV-OUT, dobra Creative, Prolink lub
Ati Radeon 32Mb SDRAM jeżeli zależy na jakości obrazy przez TV-Out i
szybkości w w wyższych rozdzielczościach)
>CENA 2500

>W 1 zestawie nie ma DVD,
>w drugim nie ma monitora,
>w żadnym - wypalarki CD-ROM.

>Co sądzicie o tych zestawach ?
Zestaw drugi lecz z procesorem jeżeli już Intel to Celeron 800, czyli gorszy
proc niż w zest. 1 a lepsza reszta zestawu.

>Co jeszcze powinien mieć dzisiaj komp ?
Modem, tutaj nie oszczędzaj gdyż tańszy modem może Cię kosztować wiele
pieniążków na rachunku jeżeli będziesz miał kiepskie parametry na lini.
Lepiej kupić droższy a lepszy (polecam Asmax multisys - w pełni sprzętowy).
Ponadto można by wymieniać długo: nagrywarę, skaner itp. lecz to zależy od
przyszłego zastosowania. Powyższy zestaw proponowany przeze mnie jest dość
mocny aby spełniać większość oczekiwań i aby dość długo służyć.
>Miejsce na modem, i na co jeszcze ?

>Przy okazji parę pytań o DVD:
>czy bez problemu czytają CD-RW?
>czy zawsze mają wyjścia do telewizoa ?
Co do czytania CD-RW przez DVD to różnie bywa. Na początku użytkowania z
reguły każdy sobie radzi z większością płyt CD-RW. Jednakże po 1 roku
użytkowania (z reguły) zaczynają się jaja, czyli niektóre napędy przestają
czytać coraz więcej rodzajów płyt. Miałem trzy DVD: Samsung, LG i oba padły
przed okresem gwarancji (moje szczęście), czyt. przestały czytać większość
płyt CD-RW oraz korekcja błędów spadła do tragicznej wartości. Tutaj
sprawdził się mój 3 napęd Pionieer 115 (czyta wszystko i służy długo).
Napędy DVD nie mają wyjścia na TV, to posiadają niektóre karty grafiki i
jeżeli Ci na tym zależy to musisz taką kupić.