Re: Formatowanie niskiego poziomu

Autor: Mis (mis_62_at_hotmail.com)
Data: Tue 10 Apr 2001 - 15:27:31 MET DST

>Takie formatowanie z reguly mozna bylo wykonac z poziomu BIOS'u, ktory
>udostepnial taka funkcje pod nazwa "Low format HDD level" czy cos w tym
>rodzaju. Teraz sie raczej nie spotyka takich BIOS'ow, moze jakis upgrade
>by pomogl?

Nie w biosie problem.... tylko w budowie dysku.... Low Level Format byl
tylko dla dyskow o pojemnosci ponizej (o ile pamietam) 540Mb bo tam glowice
cylindry i sektory sa realne, nowe wieksze dyski oszukuja bios i dlatego
nowych dyskow nie wolno formatowac niskopoziomowo.... czasem producent
udostepnia program _dla danego modelu dysku_ tak ze jedynym sposobem
zrobienia czegos takiego jest przeszukanie strony producenta dysku..... wiem
ze Fujitsu, Western Digital i IBM takie narzedzia maja bo ostatnio musialem
z nich korzystac.......

Pozdrawiam i sorki jesli cos pokrecilem w szczegolach, w tej chwili nie mam
mozliwosci ich sprawdzenia

--
Mis'