Re: czy od trinitrona bola oczy?

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 10 Apr 2001 - 07:58:49 MET DST

Posiadam Iiyama VM451 (S902JT) i absolutnie rzadnych problemów gdzy siedzę
sobie przed monitore nawet od rana do późnej nocy (oczywiście z krótkimi
przerwami). Ostatnio naprawdę dużo siędzę przy kompie bo robię pracę dyplomową.
W pracy miałem Philipsa 17' Brilance - tragedia oczy męczyły się po godzinie.
Obecnie mam Dell'a 19 na Trinitronie - jest o niebo lepszy. Ale Porównują z
monitorem co mam w domu to wolę swój. Lepsze powłoki - mniejsze zmęczenie,
lepszy obraz!!! (moja Iiyama nie jest na Trinitronie!!!). Elementy graficzne
kółka linie łuki nieco lepiej u mnie się prezentują. Wyższep parametry
odświerzania. Jedyna rzecz krórej w nieeielkim stopniu brakuję w iiyamie to
jasność obrazu.
Tak jak inni piszą proponuję wykalibrować dobrze monitor, można użyć do tego
różnego rodzaju testery monitora. Proponuje też sprawdzenie odświerzania, króre
ma największe zaczenie dla zmęczenia. Nie znam dokladnie parametrów twojego
monitora ale powinieneś móc ustawić 1200x1024 100 MHz (107 MHz). Na codzień
pracuje w takich parmetrach, jedynie do rysowania w AutoCAD-e zwiększam
rozdzielczość na 1600x1200 85MHz. Możez także w manu Ekran zmienić tło okienek
z bialego na lekko szary - będzie to "lżejsze" dla oczu.
adadur