Re: Dwa komputery i internet

Autor: Krzysztof 'Szary' Kowalski (szary_k_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 05 Apr 2001 - 23:52:50 MET DST

On Thu, 5 Apr 2001 22:49:49 +0200, in pl.comp.pecet you wrote:

>Na tym, ktory robi za serwer uruchamiasz
>
>Co do tego "idealnie" mam pewne watpliwosci - szybszy komp podlaczony do
>SDI, wolniejszy (P100, 16MB RAM) na sieci - siec na skretce z przeplotem.
>Efekt jest taki ze dziala siec(TCP/IP), mozna drukowac po sieci ale do
>internetu nie mozna wejsc - chociaz wszystko zrobione w/g instrukcji. Zeby
>nie bylo watpliwosci WinGate tez nie dziala. Pomysly mi sie juz skonczyly.
>WinProxy dopiero bede sprawdzac.

Coz, musisz mi uwierzyc na slowo: od wrzesnia ub. roku dziala mi
taki uklad na biurku, najmniejszych zmartwien. Podobnie jak i Ty
kombinujesz, mam u siebie: wolniejszy (P120, 48MB RAM) robi mi za
serwer, podlaczony do niego SDI.
Szybszy (jako klient) sluzy do codziennej pracy - ten wolniejszy to
nawet monitora rano nie wlaczam, tylko komp i chodzi az milo.

Jak pisalem wyzej, bylo to pare miesiecy wstecz, a ja pierwszy raz w
zyciu to robilem nie majac absolutnie zadnego doswiadczenia, wiec
tez mialem momenty zalamania... :-) Posunalem sie nawet do tego, ze
rozcialem skretke i zmienialem niepotrzebnie pary - zle popatrzylem
na numerki, a bylo wszystko OK... :-( Ale polutowalem z powrotem
tylko te, ktore sa potrzebne, reszta wisi w powietrzu rozcieta, i
gra. Tej skretki to mam ponizej 3 mb.

O ile sobie przypominam, to podobny stan do Twojego mialem (czyli
chodzila siec wewnetrzna, a klient nie umial uzyskac polaczenia z
internetem), gdy przypisalem niepotrzebnie adresy IP. To chyba o to
chodzilo, po prostu za mala wiedza a za duzo kombinowalem...
To m u s i chodzic. :-)))

---
Szary Kowalski
Obywatelu, nie pieprz (cytuj) bez sensu - tnij bez litosci, ale z glowa!
Obywatelu, nie pieprz (odpisuj) bez sensu - odpisuj po cytacie.